Sunday, January 03, 2010

Allah Tuhan yang Esa

Dah jadi kelam kabut dunie skang nih. Blum gi abis citer pasal Najib-Atantuya,TGNA-Hussam,Ariffahmi-PBMK,Ejin ilang.... ALLAH pon dh jadi isu. Ape ni? Gua dh masuk banyak blog sejak isu ni(tak semua ler-byk oooo)kluar.

Gua memang tak pueh ati. Isu ni dibahaskan kebanyakan ade unsur2 politik. Yo la kan, gua pon bodoh dok gi masuk blog2 politik pesal. Alih2 slahkan UMNO. He he padan muke ngeko dah bangan sangat. Bagi jer isu ni kat puak2 Islam yang benar. Ulama2 relek jer, yang ngeko dok kalut pesal.......?

Ok.. Bagi gua, puak2 kritian kafir ni tak patut di benarkan gune nama ALLAH. Lahanat2 ni klu dah bagi jari kelingking, selagi tak dapat ibu jari kaki pasti tak pueh ati punyer.
Ni bukan pasal ALLAH hak mane2 kaum, tapi bagi menjage kesucian Allah dah Islam itu sendiri. Puak2 kristian kafir lahanat ni link terus dengan ngan bos besar die orang kat Itali nun.
Die orang ni lah yang bagi dana kat Herald ni. Kepale hotak bodoh gua ler pikir, ni lah salah satu care untuk die orang utk porak perandekan Islam nih. Yo la kan, care direct tabligh dah gagal 6-7 tahun lepas.

Korang yang berkepale hotak politik cube ler bezakan mane yang untuk agame & politik. Ni soal agame bukan boleh main2. Bab politik ade gua kesah lu orang nak lahanat sape2 pon, sbb gua pon join...hehehehehhehhehehehhehehe....

Ape yang gua concent now is about our purity of Islam. We need to get together in this isseu.

Walau ape pon alasan gua tetap membantah Herald menggunakan nama Allah dalam penerbitan nyer.
Atau korang sanggup lihat kalimah Allah nanti tergantung didalam gereja lahanat kafir nih.
Dengan hujjah, jika benar mereka mengerti Allah Tuhan Yang Esa kenapa si kafir ni masih mengaku Nabi Isa sebagai anak tuhan dan tidak menerima Islam sebagai anutan.

Semoga Allah memelihara kesucian Islam nih.

Adios...

No comments:

Nak join kat sini eik.....