Monday, January 04, 2010

PAS Tadika Islam

Tengah2 malam cam ni sambil doh layan AT ni gua teringat citer2 makcik2 + wife gua petang tadi.Pasal PASTI kat tempat gua..

Kire ni isu setempat ler. Senang cakap, gua memang tak faham macam maner PASTI ni di manage. Sape bos beso? SO, ikut kepale otak bingai gua ni, kire PAS punyer ler kot..
Yo la, KEMAS BN punyer...

Soalnyer care budak2 ni di ajor (teaching skill). Daripade laporan mulut ke mulut, didapati ade kebanyakan dari pelajor2 tahun lepas, selepas due tahun kat PASTI langsung tak boleh bace. Ade satu anok ostat PAS tu, huruf pon tak kenal. Sampaikan ostat PAS ni kene antor anok ni gi tusyen mase cuti sekolah nih... baru ler dapat bace sikit2.
Yang sorang lagi pon same. Ni citer dari makcik yang jage budak ni ler.
Ape tindakan ostat nih? Anok die yang bongsu ni die tak antor lagi kat PASTI.

Ape yang gua nak sampaikan kat sini ialah tenaga pengajar kat PASTI perlu diberi krusus cam ner nak ajor budak2 ni. Lepaih tu ambil cikgu2 ni biorler yang layak. Bukan bini sendiri.. Opss... sori...
Ni kisah benor ler kat tempat gua. Mase baru buke 2 tahun lepaih ade ler isu pasal pengambilan cikgu2 kat PASTI ni. Yo la bini2 pemimpin PAS setempat ni bergaduh nak jadi cikgu kat PASTI tu. Last2 dapat kat bini mamat yang dikire pangkat tinggi sikit ler kat Cawangan PAS tempat gua nih..

Yang gua rase agak tak best ni, ostat ni boleh tak antor anok die kat PASTI, sedangkan die kat sini kire rujukan untuk Agama & PAS. So, cam ner PASTI nak berkembang, bile dah ostat2 PAS yang patutnye memberi sokongan ber alih arah. Macam mane dengan orang2 macam gua. Gua pon tak nak antor ler anok gua gi PASTI.

Kesimpulan gua ler... Gua nak minta pemimpin2 PAS kedah ni tolong amik perhatian dalam isu ni. Jangan dibiorkan macam tu sajer. Ni untuk kebaikan korang juge. Yo la.. budok2 kecik pon korang tak boleh nak ajor.. macam maner nak ajor budak2 besor nanti.

Note: Mase anok gua 6 tahun dulu gua pon antor anok gua gi belajor Iqrak kat PASTI. Satu tahun tu.. Last2 gua ngan wife gua yang kene ajor. Alhamdulillah sekarang dah boleh bace Quran sendiri dah. Gua ngan wife gua betulkan Tajwid jer...
Untuk belajor membace & menulis gua antor pra-sekolah.


ADIOS.......

No comments:

Nak join kat sini eik.....