Wednesday, January 06, 2010

Kepimpinan Melalui tauladan

Kepimpinan Melalui tauladan.
Kat dinding sekolah gua ade tulih tu. Budak2 kelas seni lukih yang buat.
Kat buku record pengawas kaler hijau yang cikgu disiplin bagi kat gua pon ade tulih.
Kat pehimpunan ari ahad pon guru besor cakap.

Ape maknernyer tu?
Pe yang kepele hotak bingai gua paham ler, kiter kene patuh dan ikut care pemimpin kiter buat. Pemimpin pulak kene tunjuk tauladan kepade pengikut.

Tapi yang gua tengok sekarang & tertanye2 bolehke kite ikut tauladan yang pemimpin kiter tunjuk. Boleh tak? Otak bingai gua kate tak boleh. Hancuss...

Contoh:
1. Pemimpin2 UMNO
Kete besor, umah besor, bini besor (kuantiti), perut besor.
Rasuah, kroni, penipu.

2. Pemimpin2 PAS
Kete besor, umah besor, bini besor (kuantiti), perut besor.
Rasuah, kroni, penipu.

3. PKR
Kete besor, umah besor, bini besor (kuantiti), perut besor.
Rasuah, kroni, penipu.

Lu orang tak setuju. Bagi gua lu orang terlalu jumut kat lu orang punyer pemimpin.
Lu orang macam katak bawah tempurung.
Gua? Gua tengok gune mate, dengor dengan telinga gua sendiri, & gua gune akal yang yang Tuhan bagi kat gua. So result nyer yang kat atas tu ler.

Korang-korang yang gua anggap dah bute hati tu, buke lah mate anda. Ape yang pemimpin korang sanjung tu wat kat kite. Die orang hanyer berjuang untuk periuk nasi mereka saje.

Najib = Hadi = Anwar
Lihat lah care idup mereke.

Biar lah bute mate jangan bute hati.

1 comment:

Anonymous said...

dan kalau pemimpin semua dah x boleh ikut........jangan ikut mana2 pon lah.......buat amal jariah dan ibadat sendiri jer la x yah nak menyibok hal diorang pulak.....n x da la orang nak hina kita.....

Nak join kat sini eik.....