Monday, January 11, 2010

Bakaq Gereja la pulak

Gereja kena bakaq..
Banyak la pulak dia punya edisi & teori. Puak UMNO punya angkara kata puak PR. Umno kata ada dalang, tu nak tuduh puak PR la tu. Lantak hang pa la, sebab bagi gua memang sama-sama BINGAI.

Habih dah masing-masing ada edisi & teori, gua pon ada toeri. Macam mana gua tak pecaya BOM yang meletup kat Iraq & Afghanistan tu semua angkara puak-puak radikal Islam, sama juga pendirian guan dalam hal nih.

Sebab!
Dah lama dah kita hidup dalam ruang lingkup masyarakat majmuk nih. Bab agama pon dah kira majmuk la. Jadi teori gua, yang tukang bakaq ni memang orang kita yang buat, tapi dalangnya pihak luaq. Tuduhan gua yang:

1) Kerja puak Kristian sendiri, tapi bukan dari malaysia. Kerja macam ni mesti dapat arahan
terus dari ibu pejabat kafir Kristian ni. Kenapa saya kata macam ni. Ini lah antara usaha
puak-puak kafir laknat ni untuk menunjukkan yang orang Islam ni kaki BOM. Macam mana depa
dok buat tuduhan dalam CNN. Bagi gua CNN adalah agen madia puak-puak kafir kristian nih.
2) Setelah percubaan depa dalam melumpuhkan ekonomi negara dulu hancus, depa cuba pulak dalam
hal-hal agama nih. Depa ni tak kan puih hati selagi negara ni tak jadi macam Indonesia.
Sapa depa ni? Agen propaganda Amarika la, CIA. Ni bukan apa, setahu gua CIA merupakan
Agen amarika yang utama untuk menghancurkan negara-negara Islam.
3) Memang kerja puak-puak negara jiran kita yang sememangnya tersangat sakit hati dengan
keamanan negara kita nih. Hal ini bagi gua jangan dipandang ringan. Depa ni memang dah
dengan kemajuan negara kita nih.

So, tak payah la puak-puak kita dok terloncat-loncat angkat tangan macam peminta sedekah nak jadi juara kepada rakyat. jangan cuba nak jadi juara hingga kampung tergadai. Kata Arwah Bapak gua , menang jadi arang, kalah jadi habu. Mungkin ada jugak rakyat yang BINGAI tahap genetik melayu nih, tapi gua tak termasuk sebab tahap bingai gua tak terlompat-lompat nak jadi juara.

Sebingai-bingai gua ni masih ada bende lain yang gua masih boleh fikir kan. Bukan tahap ikut ja... lantak la... biaq pi la... awat nya?...betul gak...
Tahap gua BINGAI dari penerimaan sebab tak nak pecaya kata orang, melainkan dengan bukti, gua ikut Ilmu yang gua ada & apa yang gua fikir logik.

Kalau macam tu, biaq pi kat hang pa la nak fikir macam mana, sebab gua punya BINGAI tak BINGAI macam korang-korang.

ADIOS..

2 comments:

Anonymous said...

tapi dengan ilmu yg hang ada tu utk kebaikan ker atau nak kutuk jer.....cukup ker dengan ilmu yang hang ada??pemaham siape yang tak luas ni orang lain ke hang??tau nak condem orang jer.....kalau hang jadi menteri pon mcm diaorang gak nanti....memang x boleh nak mengelak jugak....nak kater rasuah sejak zaman dulu lagi dah ada......x yah kater kat malaysia ni jer...kat satu dunia ni pon ader rasuah.....so ape kita boleh buat..??wat bodo jer la....yang bagi n amek rasuah tu....akhirat nanti kita jawab la...kita bukan tuhan utk menghakimi orang lain...........

kepunden said...

So.. Lepaih mai pakat ramai, naikkan perasuah untuk jadi pemimpin.

Nak join kat sini eik.....